مداحی امام حسین(ع)
ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

«صمد قلی‌زاده» جانباز جنگ تحمیلی و ذاکر آذری‌زبان بیش از 30 سال است که برای امام حسین (ع) مداحی و نوحه‌سرایی می‌کند. او می‌گوید که اشعار و مداحی مردم تبریز متفاوت از دیگر شهرها است، در تبریز دهه اول محرم غوغا می‌شود و انبوه شاخسی‌ها یا به فارسی شاه‌حسینی‌ها در خیابان می‌آیند.

شور و شعور حسینی باید با هم باشد

*بین اولین تا آخرین باری که به کربلا  مشرف شدید، تفاوتی احساس کردید؟

-اگر بگویم تفاوتی نداشت دروغ گفتم. مرتبه اولی کربلا رفتم وقتی قبر آقا سیدالشهدا (ع) را دیدم، گریه می‌کردم اما یک مرتبه احساس کردم غش کردم حالم قابل وصف نبود خودم متوجه نبودم چکار می‌کنم ولی بعدها دیگر این حال به من دست نداد.

یک عمری یا حسین (ع) گفتیم ولی اولین بار که انسان می‌خواهد برود فرق می‌کند، این هم به عدم شناخت سیدالشهدا (ع) برمی‌گردد، خدا توفیق بدهد  امام حسین (ع) را آن‌طور که هست بشناسیم، همیشه از خدا می‌خواهم شور حسینی به ما بدهد باید شور و شعور با هم باشد دراین صورت شناخت قوی می‌شود. سیدالشهدا (ع) را اگر شناختیم فرق نمی‌کند هر کجا هستیم و باشیم مسیر اهل بیت (ع) است، آنوقت می‌توانیم بگوییم که نوکر ابی عبدالله هستیم.

 



نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت12:42---2 دی 1392
بسیار زیبا بود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392برچسب:, :: 3:56 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم